dilluns, 30 de desembre del 2013

Les 4 metàfores de Charles Crook

Una manera de conceptualitzar els aprenentatges amb l'ordinador és a partir de 4 metàfores que va definir Charles Crook al seu llibre "Ordenadores y aprendizaje colaborativo"
A partir d'aquestes metàfores s'explica com la tecnología ens pot ensenyar o ajudar a aprendre en funció del paper que jugui l'ordinador.
Podeu trobar informació de les metàfores al blog del nostre professor: Jordi Simón
Aqui deixo una taula amb exemples de cada metàfora.



La metàfora que des del meu punt de vista no aporta gran quantitat de coneixements al infant és La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor.

Les característiques d'aquest tipus d'activitats és que són lúdiques, interactives, l'ordinador avalua, ens dona la teoria i després la pràctica.
És una bona eina ja que l'infant aprén d'una manera dinàmica, motiva a l'infant ja que el programa diu si ho fa bé o malalment.
Pot ser dolent ja que el nen pot anant passant pantalles i no fer-ho d'una manera correcta, és el mateix mètode que hem fet servir tota la vida. No deixa al nen imaginar ni crear.
Aquest tipus de programes només donen instruccions als nens i tot es basa en el mateix, teoria i pràctica (associar els conceptes, relacionar...)
Són jocs que predominen les mecàniques i es podrien fer servir de complement per adquirir unes mecàniques com de rapidessa, de capacitat de reacció...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada